ABORTO: DERROTE O GIGANTE – Parte 1 | Por Melody Green

Nota da tradutora: Após sair do trabalho, indo para reunião de oração na minha igreja, me deparei com um manifesto acontecendo na Av. Paulista daqui de SP. Logo quis reclamar, pois chegaria atrasada, mas quando avistei uma bandeira no alto, escrito: “Legalização do aborto”,  vi que eu não estava ali por acaso. Há dias que a palavra “aborto” vinha em minhas orações. Meu coração então se encheu de tristeza e vi a necessidade que tínhamos de nos posicionar como cristãos. Então lembrei de Melody Green, esposa de Keith Green. Ativista e cristã, que luta até os dias de hoje, contra a legalização do aborto. Segue abaixo o primeiro artigo incrível escrito por ela na década de 80, mas parece tão recente que chega a assustar.

Esta cena soa familiar pra você? O inimigo estava em guerra contra o Exército de Deus e eles escolheram seu maior homem para lutar. Ele não só tinha 9 metros de altura, mas ele, também, estava coberto de bronze – de seu capacete até suas canelas, e 125 quilos na sua armadura. Ele carregava uma lança de ferro de 33 quilos e tinha sobre o ombro um dardo de bronze.

Seu escudeiro pessoal andava na frente dele. Uma visão incrível, para dizer o mínimo. Imagine a luz do sol brilhando em todo aquele cenário! Seu nome era Golias, e ele desafiou o Exército de Deus a mandar alguém para lutar contra ele. “Matem-me”, disse Golias, “e nós, filisteus, serviremos a vocês – mas, se eu ganhar, vocês nos servirão”. As linhas de batalha foram traçadas. Era tudo ou nada!

De noite e de dia, por 40 dias, Golias ficou importunando no campo de batalha, gritando: “Eu desafio o exército de Israel neste dia; me dê um homem para que possamos lutar juntos.” Suas ameaças e aquele cenário por si só, foram o suficiente para manter o Exército de Deus paralisado. Eles estavam com medo. Deus queria dar a eles a vitória, mas eles estavam perdendo por causa do medo.

Entra em cena o jovem Davi, com sua entrega de pão e queijo. Forte na fé e prático na convicção, ele não suportava ver Deus sendo humilhado. Ele disse: “Quem é esse incircunciso (ímpio) filisteu, para afrontar os exércitos do Deus vivo?” Quando Davi disse ao rei Saul que combateria Golias, Saul disse: “Você está louco? Golias estava matando pessoas antes que você pudesse andar. Ele vai fazer de você o café da manhã dele! ”(Minha paráfrase) Mas isso não assustou Davi. Ele havia arriscado sua vida matando animais selvagens para defender suas ovelhas, quanto mais cuidadosamente ele deveria defender o nome do Senhor? A honra de Deus estava em jogo.

Sem usar armadura e visivelmente vulnerável, exceto pelo cajado de pastor, uma bolsinha com pedras e uma funda, Davi se aproximou de Golias. Golias, cheio de desprezo e insultado pelo fato de Davi ter sido considerado um desafio digno, disse com sarcasmo: “Eu sou por acaso um cachorro que você vem até mim com paus?”
Davi respondeu:
Você vem à mim com uma espada, uma lança e um dardo, mas eu vou até você em nome do Senhor dos Exércitos, o Deus dos exércitos de Israel, a quem você afrontou. Neste dia o Senhor te entregará em minhas mãos, e eu te derrubarei e cortarei sua cabeça. . . Para que toda a terra saiba que existe um Deus em Israel, e que toda esta congregação saiba que o Senhor não livra pela espada ou pela lança; porque a batalha é do Senhor e Ele te dará em nossas mãos.
Quando Golias avançou, Davi correu com confiança em direção a ele e deu o melhor de si. A pedra afundou na testa de Golias e o gigante caiu no chão. Davi agarrou a espada de Golias, o matou. Quando os filisteus viram que seu campeão estava morto, eles fugiram. Então; eles foram vencidos e derrotados pelo exército de Deus. (  I Samuel 17)
Surpreendente? Um milagre? Não. Davi simplesmente acreditava em Deus. O que estava no coração de Davi por Deus foi expressado em ação. O amor é uma atitude.
[Um texto escrito na década de 80 mais atual que muito texto por aí – nota da tradutora]
Estamos na década de 80, mas há um gigante vagando pela terra hoje. Assim como Golias, esse gigante, por medo e intimidação, paralisou quase totalmente o Exército de Deus. Ele é avassalador em tamanho e sua sombra intimida, levando o coração mais valente para as dores da incredulidade. A coisa assustadora sobre ele é que ele é muito difícil de ser visto. As vezes,  algumas de suas vítimas contam sua história, mas muitas pessoas nunca o viram face a face – elas só ouvem rumores terríveis sobre os danos causados por ele ​​em lugares por aí. Na verdade, alguns se recusam a acreditar que essas “histórias de terror” são verdadeiras, e preferem viver em paz, ignorando totalmente o suposto gigante problemático. Mas, na realidade, esse gigante é alto e feio, e ele possui um poder incrível para espantar quase todo mundo que pensa em se opor a ele. Como Golias de antigamente, ele mantém de pé por falta de alguém de o desafie. Alguns líderes que são responsáveis ​​por diferentes setores do Exército de Deus parecem dizer: “É terrível, mas é de se esperar. As coisas estão piorando nos últimos dias. Não há nada que possamos realmente fazer sobre isso, então por que tentar.” E assim, a vida continua – para algumas pessoas é assim…

O nome desse gigante é ABORTO e o grande exército de Deus está com as pernas bambas.

Recentemente, um bom amigo me olhou nos olhos e disse: “Você acredita que verá o aborto derrotado na sua geração?” Abri a boca para falar, mas não consegui emitir nenhum som por alguns segundos até que gaguejei “… Bem, eu nunca pensei nisso … Mas com certeza vou passar minha vida tentando!!” Eu estava encurralada e eu sabia disso. Eu estava envergonhada também. Então, lá estava eu, escrevendo, lutando, falando contra o aborto … E tudo sem uma visão clara da vitória. Eu estava indo em obediência porque eu sabia que deveria fazer isso. Ganhar ou perder, era a coisa certa a fazer. Mas de repente eu vi que algo estava faltando. Onde estava minha fé? Eu poderia fechar meus olhos e contemplar um futuro em que o aborto seria proibido? Eu não conseguia. Eu estava lutando no exército, mas sem esperança de vencer a batalha. Eu estava andando no pecado da incredulidade! Eu não tinha fé porque eu não pedia por isso … “tudo o que não é da fé é pecado.” (Rom. 14:23)

Continue lendo no próximo post …
Traduzido pelo USAMN do texto original do blog Last Days Ministries

37 Replies to “ABORTO: DERROTE O GIGANTE – Parte 1 | Por Melody Green”

  1. Hej, szczerze polecam oferte biura projektowego Sztuka Ogrodowa z Warszawy. Bardzo podoba mi sie ich profesjonalizm.
    U mnie zrobili super robote i jestem bardzo zadowolony z rezultatu (moge podeslac kilka zdjec mojego ogrodu)
    link do ich strony: http://sztuka-ogrodowa.com.pl/

  2. This web page is known as a stroll-by means of for all of the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and you’ll positively discover it.

  3. I just couldn’t depart your website before suggesting that I actually loved
    the standard info an individual supply for your guests?

    Is going to be back ceaselessly in order to check up on new posts

  4. For latest news you have to visit the web and on internet I
    found this web page as a most excellent website for most recent
    updates.

  5. This paragraph will help the internet visitors for creating new weblog or even a weblog from start to end.

  6. It’s genuinely very complex in this active life to listen news on TV, so I just use internet
    for that purpose, and take the most recent information.

  7. My developer is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on various websites for
    about a year and am worried about switching to another
    platform. I have heard fantastic things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any help would be greatly appreciated!

  8. I am really loving the theme/design of your weblog.
    Do you ever run into any web browser compatibility issues?
    A handful of my blog visitors have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks
    great in Chrome. Do you have any ideas to help fix this issue?

  9. I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was wondering what all is
    needed to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a
    pretty penny? I’m not very internet smart so I’m not
    100% sure. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.
    Cheers

  10. I read this piece of writing fully concerning the comparison of hottest and preceding technologies, it’s awesome article.

  11. You are so cool! I don’t think I’ve read a single thing like that before.
    So good to find another person with some unique thoughts on this subject.
    Seriously.. many thanks for starting this up.
    This web site is one thing that’s needed on the internet, someone with
    a bit of originality!

  12. My spouse and I absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be
    exactly what I’m looking for. can you offer guest writers to write content for yourself?
    I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a few of the subjects
    you write concerning here. Again, awesome blog!

  13. This post is worth everyone’s attention. When can I find out more?

  14. When someone writes an paragraph he/she maintains the thought of a user in his/her mind
    that how a user can be aware of it. So that’s
    why this piece of writing is amazing. Thanks!

  15. You really make it seem so easy with your presentation but I find this
    matter to be actually something which I think I would never understand.
    It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get
    the hang of it!

  16. Everyone loves it when individuals come together and share thoughts.
    Great blog, continue the good work!

  17. Hello, Neat post. There is a problem together with your website in internet explorer, could check this?
    IE nonetheless is the market chief and a good element of other people will leave out your fantastic writing due
    to this problem.

  18. What a information of un-ambiguity and preserveness of precious experience about unexpected feelings.

  19. Descargar facebook
    It’s an remarkable piece of writing designed for all the web users; they will obtain advantage from it
    I am sure. Descargar facebook

  20. excellent points altogether, you simply received a brand new
    reader. What could you suggest in regards to your put up that you made a few days ago?
    Any positive?

  21. My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress
    on various websites for about a year and am concerned about switching to another platform.
    I have heard great things about blogengine.net. Is there a way
    I can import all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

  22. It’s actually a cool and helpful piece of information. I’m glad that you just shared this helpful info with us.
    Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

  23. Quest bars cheap fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544 quest bars cheap
    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I don’t know who you are but definitely you’re going to a famous blogger
    if you aren’t already 😉 Cheers! Quest bars cheap fitnesstipsnew1 quest bars cheap 516999410492780544 quest
    bars cheap

  24. Everything is very open with a very clear clarification of the
    issues. It was definitely informative. Your site is very useful.
    Thank you for sharing!

  25. Quality posts is the important to attract the
    users to go to see the website, that’s what this website is
    providing.

  26. Does your blog have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d
    like to shoot you an e-mail. I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.

    Either way, great site and I look forward to seeing it
    expand over time.

  27. Wonderful website. Lots of helpful info here.

    I am sending it to a few pals ans also sharing in delicious.
    And certainly, thank you for your effort!

  28. I blog quite often and I really appreciate your information. This article has really peaked my interest.
    I will book mark your blog and keep checking for new information about once a week.
    I subscribed to your RSS feed as well.

  29. You should be a part of a contest for one of the greatest sites
    on the internet. I most certainly will recommend this website!

  30. I am genuinely thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing
    at here.

  31. Hi, You have a nice website, after reading your blog post I browsed your website a bit and noticed you aren’t ranking nearly as well in Google as you could be. If you are interested to rank on top of search engines, we can give you a free SEO consultation on https://allinoneseosolution.com/

  32. What’s up mates, how is all, and what you desire to say concerning this piece
    of writing, in my view its truly remarkable for me.

  33. I just couldn’t go away your site prior to suggesting that I
    extremely enjoyed the standard information a person supply to your visitors?
    Is going to be again ceaselessly to investigate cross-check new posts

  34. Whoa! This blog looks exactly like my old one!
    It’s on a totally different subject but it has pretty much the same layout
    and design. Wonderful choice of colors!

  35. Pretty nice post. I simply stumbled upon your
    weblog and wanted to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.

    After all I will be subscribing for your rss feed and I am hoping you write once more very soon!

  36. Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?

    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!
    Many thanks

Deixe uma resposta